https://cicp.eeg.uminho.pt/wp-content/uploads/2023/03/1565618529717.jpeg

Departamento de Ciência Política da Universidade do MinhoMarco Antonio Catussi Paschoalotto

Doutorado em Administração de Organizações pela Universidade de São Paulo (USP - FEA/RP)
Research ID

Marco Paschoalotto é professor auxiliar na Universidade do Minho, Pós-Doutorando em Administração Pública e Governo pela Escola de Administração de Empresas de São Paulo da Fundação Getúlio Vargas (FGV EAESP), Fellow pela David Rockefeller Center for Latin American Studies da Harvard University e Pesquisador da iniciativa PHSSR (Partnership for Health System Sustainability and Resilience – London School Economics e Fórum Econômico Mundial). Doutor e Mestre em Administração de Organizações pela Universidade de São Paulo (USP – FEA/RP), com estágio pós-doutoral em Economia da Saúde pela NOVA School of Business and Economics (Portugal). Graduado em Administração Pública pela UNESP (Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho”), com período de estudos na Universidade de Coimbra (Portugal). Atua e atuou em projetos ligados ao Banco Interamericano de Desenvolvimento (BID), Organização Pan-Americana da Saúde (OPAS), e outras. Atuou como Investigador no ISCTE (Portugal), Visiting scholar pela Università degli studi di Roma Tor Vergata (Itália) e pela Indiana University (EUA), Professor da Business School Unoeste e Coordenador Geral da Pós-graduação Lato Sensu da Universidade do Oeste Paulista (UNOESTE).

Áreas de Interesse e de Investigação

Avaliação de Políticas Públicas

Sistemas de Saúde

Performance dos governos locais e subnacionais
Publicações

Entrepreneurship performance in the EU: To what extent do economic, social, and government conditions matter?.

Journal of International Entrepreneurship

Publication date: 2024

Type of publication: Journal Article

URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s10843-023-00342-5?utm_source=rct_congratemailt&utm_medium=email&utm_campaign=oa_20240105&utm_content=10.1007/s10843-023-00342-5#citeas

From the Traditional to the Interactive and Integrative Teaching Model

The COVID-19 Pandemic Changes in a Brazilian Higher Educational Institution

Publication date: 2024

Type of publication: Book Chapter

URL: http://dx.doi.org/10.4018/978-1-6684-9179-9.ch009

Politics and confidence toward the COVID-19 vaccination: A Brazilian cross-sectional study

Human Vaccines & Immunotherapeutics

Publication date: 2024

Type of publication: Journal Article

URL: http://dx.doi.org/10.1080/21645515.2024.2318139

Framework for Cross-Border Governance: From Cross-Border Critical Factors to Sustainable Development

Academy of Management Proceedings

Publication date: 2024

Type of publication: Journal Article

URL: http://dx.doi.org/10.5465/amproc.2024.220bp

Social Determinants of Health in Brazil during the COVID-19 Pandemic: strengths and limitations of emergency responses

Health Affairs Scholar

Publication date: 2023

Type of publication: Journal Article

URL: http://dx.doi.org/10.1093/haschl/qxad014

Cultural dimensions as key aspects to change and improve school performance: a qualitative study in the Brazilian public schools

International Journal of Educational Management

Publication date: 2023

Type of publication: Journal Article

URL: http://dx.doi.org/10.1108/ijem-06-2022-0236

Perceptions of institutional performance and compliance to non-pharmaceutical interventions: How performance perceptions and policy compliance affect public health in a decentralized health system

PLOS ONE

Publication date: 2023

Type of publication: Journal Article

URL: http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0285289

Unlocking the potential of responsible management education through interdisciplinary approaches

Sustainable Development

Publication date: 2023

Type of publication: Journal Article

URL: http://dx.doi.org/10.1002/sd.2757